Ingångna avtal

Datarum

När företag ska genomföra due diligence-processer i samband med förvärv eller investeringar är det avgörande att ha kontroll över alla kontrakt och dokument. Ett virtuellt datarum kan vara till stor hjälp här.

Ett virtuellt datarum är en digital plattform där du kan lagra och dela konfidentiella dokument på ett säkert sätt. Plattformen är tillgänglig dygnet runt, och du kan ge tillgång till de personer som behöver den. Det innebär att du kan dela dokument och kontrakt med både interna och externa intressenter på ett effektivt och säkert sätt.

Image module

När du genomför en due diligence-process är det viktigt att ha tillgång till alla relevanta dokument och kontrakt. Det kan vara allt från tidigare årsbokslut och budgetar till kontrakt med leverantörer och kunder. I ett virtuellt datarum kan du samla alla dokument på ett ställe och ge tillgång till relevanta personer.

En annan fördel med att använda ett virtuellt datarum i samband med due diligence är att man kan spåra vem som har tillgång till de enskilda dokumenten och när de har haft tillgång till dem. Det ger en översikt över vilka dokument som har setts och av vem. Detta kan bidra till att se till att konfidentiella dokument inte hamnar i orätta händer.

Datarum i samband med avtalsslut

BetterBoard virtuella datarum erbjuder en hög nivå av användarvänlighet och support för användare.

När du använder ett virtuellt datarum i samband med due diligence-processer är det viktigt att ha en tydlig plan för hur du vill strukturera och organisera dokumentationen. Det kan vara en bra idé att involvera en specialist eller juridisk rådgivare i processen för att säkerställa att du har en tydlig och välstrukturerad dokumentation som uppfyller alla relevanta krav och behov.

Läs mer om datarum här